Imprezy miejskie i eventy? Nie może zabraknąć na nich Foodbike!
Jeżeli myślisz, że rowery gastronomiczne i cała mobilna gastronomia to tylko sezonowa moda, zdecydowanie musisz zaktualizować swoje informacje! Od kilku lat ten rodzaj gastronomii zyskuje coraz więcej entuzjastów i coraz więcej przedsiębiorców decyduje się, aby w niego zainwestować.
Mobilna gastronomia jest przede wszystkim niesamowicie uniwersalną metodą, aby pozyskać uwagę klienta i realny zysk. Inwestują w nią zarówno młodzi przedsiębiorcy, których przekonuje niski próg wejścia w inwestycję, jak i doświadczeni restauratorzy, którzy widzą potencjał rowerów i wózków gastronomicznych. Ci drudzy często wykorzystują mobilną gałąź gastronomii do promowania swojego lokalu gastronomicznego i osiągają tym działaniem świetne rezultaty.
Niezależnie od intencji, cel jest zazwyczaj ten sam – zyskać grono klientów, wypromować się i sprzedać jak najwięcej oferowanego produktu. Własny biznes gastronomiczny jest jednak nieprzewidywalny i, tak jak w naturze, następują w nim okresy suszy, ale też urodzaju. Właściciele musza umieć dostosować się do sytuacji, aby nie mieć strat.
Na szczęście Foodbike oferuje rowery gastronomiczne, których nie trzeba po jednym sezonie zamykać na kłódkę i czekać do kolejnego lata. Modułowość naszych pojazdów umożliwia ich wykorzystywanie przez cały rok. Rower do lodów można, dzięki dokupieniu oddzielnych modułów, przemienić na rower do kawy i nadal cieszyć się kolejkami klientów. Trzeba mieć jednak konkretny plan i obserwować tendencje wśród klientów!
Sezon, w którym mobilna gastronomia ma najwięcej zysków, to bez wątpienia okres letni. Ludzie spędzają więcej czasu na dworze, chcą się także ochłodzić kupując lody i orzeźwiające napoje. Ten czas to raj dla przedsiębiorców, którzy zainwestowali w mobilny biznes gastronomiczny – według statystyk, w ciągu jednego dnia możliwe jest, aby zwrócił się cały zakup pojazdu!
Warunkiem świetnego utargu jest oczywiście duża liczba klientów. Gdzie zatem ich szukać? W ciągu lata nie jest to trudne. Zarówno w dużych miastach, jak i małych miasteczkach, wakacyjny czas to czas festiwali, imprez miejskich i różnego rodzaju eventów. Rowery gastronomiczne idealnie wpasowują się w festiwalowy klimat. Często też zdarza się, że właściciele mobilnych gastronomii sami tworzą wydarzenia, których główną atrakcją jest jedzenie sprzedawane z pojazdów gastronomicznych.
W dzisiejszym artykule zastanowimy się, jak właściciel roweru lub wózka gastronomicznego może wykorzystać okazję, wypromować się i zarobić na miejskich imprezach. Zapraszamy do lektury!
Rowery gastronomiczne podczas miejskich wydarzeń – strzał w dziesiątkę!
Czas, gdy ludzie wychodzą na spacer całą rodziną to zdecydowanie dobry okres dla przedsiębiorców mobilnej gastronomii! W mieście dużo dzieje się latem i warto to wykorzystać. Czy jest lepsze rozwiązanie, aby sprzedać jak najwięcej swojego produktu podczas miejskich wydarzeń, niż zdecydować się na rower gastronomiczny? Prawdopodobnie nie!
Mobilna gastronomia pozwala w pełni wykorzystać sezon zabaw i festiwali miejskich. Ludzie rezygnują wówczas z gorących i zatłoczonych lokali gastronomicznych, wybierając parki i skwery.
Co warto proponować podczas takich wydarzeń? Najlepiej produkty uniwersalne, które lubi większość ludzi – popcorn, frytki i hot-dogi. Możemy postawić na zdrowe przekąski, słodkie desery lub właśnie słone, wytrawne dania. Możliwości jest mnóstwo, a ogranicza nas tylko nasza kreatywność.
Rowery gastronomiczne idealnie wpasują się w klimat festiwali, zwłaszcza muzycznych. Można wówczas serwować bawiącym się ludziom przekąski, takie jak wspomniane już hot-dogi, zapiekanki, tortille i kanapki. Równie chętnie wybierają oni lody, popcorn i wszelkie napoje. W chłodniejsze dni możemy poratować festiwalowych entuzjastów aromatyczną kawą albo grzanym winem. Jeżeli potrafimy dostosować się do charakteru imprezy i jesteśmy na bieżąco z prognozami pogody, nie powinny zaskoczyć nas żadne niepowodzenia.
Kawa, słodkości i przekąski: mobilna gastronomia na każdą okazję
Wspominaliśmy już, że rowery gastronomiczne po pomysł dobry na każdą okazję? Dzięki swojej mobilności i uniwersalności wpasują się bez problemu w krajobraz każdego wydarzenia. Prócz festiwali muzycznych, świetnie odnajdą się na wszelkiego rodzaju dożynkach, dniach miasta czy imprezach okolicznościowych. Wszędzie tam, gdzie są ludzie, mobilna gastronomia sprawdzi się idealnie. Często klient nawet nie planuje, aby kupić coś do jedzenia, ale gdy widzi atrakcyjny produkt, zmienia zdanie lub nagle czuje się głodny. To jest właśnie dobry moment, aby rower gastronomiczny wjechał w pole jego widzenia!
W miastach i na osiedlach często organizowane są imprezy dla rodzin z dziećmi. Właściciele wózków gastronomicznych mogą wykorzystać takie wydarzenia do sprzedaży swojego produktu. Jeżeli dodatkowo wykorzystamy swoją kreatywność i nasze przekąski zwrócą uwagę małych smakoszy, rodzice nie będą mieli wyjścia, aby je im zafundować :)
A co możemy serwować podczas lokalnych wydarzeń? Najlepiej sprawdzają się napoje oraz przekąski, które bez problemu można wziąć w rękę. Jeżeli trwa lato, rower do lodów to będzie zdecydowanie strzał w dziesiątkę. Ale nie tylko lody to gwarancja sukcesu. Wszelkie gofry, pączki czy fantazyjne, kolorowe babeczki, które przyciągają wyglądem i zapachem, znajdą swoich entuzjastów. Tak samo wata cukrowa, lizaki i kolorowe smoothies.
Jednak właściciel mobilnego biznesu gastronomicznego musi dobrze zorientować się, jaki jest charakter imprezy i z jakim klientem będzie miał do czynienia. Jeżeli będą to rodzice z dziećmi – kolorowe i słodkie przekąski z pewnością będą cieszyły się popularnością i będzie można dużo ich sprzedać. Jeżeli wydarzenie przyciąga raczej starsze osoby, z chęcią napiją się herbaty albo kawy serwowanej z roweru do kawy. Dobry research w mobilnej gastronomii to podstawa, aby osiągnąć sukces w sprzedaży!